maandag, juli 03, 2006

Thijs heeft een plan

God soccer

Voetbal is een mooi spel. Ik denk dat veel mensen wel inzien waarom. Wat me de laatste tijd opvalt is dat spelers bij een klein tikje tegen hun neus al op de grond gaan liggen en schreeuwen om hun moeder als gestoken door een wesp. Daar word ik een beetje moe van.
Laatst bedacht ik een werkelijk geniaal nieuw concept voor een computerspel. Ik noem het God Soccer. Zoals de naam al doet vermoeden betreft het hier een voetbalspel. Ware het niet dat je het hele potje voetbal compleet naar je eigen hand kan zetten, wat het woordje God in de titel verklaart.

In principe is de basis van het spel vergelijkbaar met Pro Evolution Soccer, het originele spel is gewoon speelbaar. Echter, de meerwaarde van dit nieuwe concept is dat er een zeer uitgebreide "Godmode" in zit. Zo kun je het spelletje naar eigen believen aanpassen. Van wat simpele veranderingen als de scheidsrechter volledig negeren of geen buitenspel tot de wat grotere ingrepen. Mijnen in het strafschopgebied? wat jij wil. 6 spelers in plaats van 11? een wespenplaag? Camouflagespelers? 2 ballen in het veld? ijzeren ballen? supporters die meedoen? het kan allemaal. Bovendien kun je zelf een team maken met bijvoorbeeld een Commando, Bouwvakker, Tovenaar, allemaal met hun eigen skills om er een leuke pot voetbal van te maken.
Uren spelplezier gegarandeerd.