dinsdag, januari 23, 2007

22 januari

Vandaag heb ik de laatste nog onbekende les op m'n rooster gevolgd. Een schildersles onder leiding van J.Mendenhall (wat z'n voornaam is is me tot nu toe nog een raadsel). Omdat ik ervan uitging dat het deze eerste les een introductie praatje was had ik geen verf enzo meegenomen. Je raadt het al.. we gingen schilderen. Lekker dan. Omdat ik echt geen zin had om al m'n kleurtjes weer opnieuw te kopen besloot ik de nog ontbrekende kleuren gele oker en cobalt blauw te kopen, en omdat je niet zonder kan een tube titanium wit. In deze lessen laat mr. Mendenhall ons helemaal vrij in wat we doen. Als je verder wil met je eigen werk mag dat en gaat ie je begeleiden en voor degenen die hun 'kijk-en schildersskills' willen verbeteren zal er elke les een model aanwezig zijn om naar te werken. Omdat ik m'n eigen shizzle dus niet bij me had besloot ik het model te schilderen en ik kan je vertellen dat dat een regelrechte ramp is met alleen gele oker en cobalt blauw. Wat 'n kutkleuren. Gelukkig laat Thijs zich niet zomaar uit de weg slaan en heb ik uiteindelijk toch een fraaie studie afgeleverd al zeg ik het zelf. De les duurde 6 uur, een verademing in vergelijk met schilderslessen op Minerva die maar 3 uur duren. Omdat de schoolbus pas 2 uur na dat de les was afgelopen vertrok (waaróm?!) vroegen Brian en Jimmy (die met z'n onderbroek) of ik mee ging een pilsje drinken. Dat klonk me als Beethoven (goeie muziek) in de oren en ze namen me mee naar toffe bar waar ik een Heineken heb besteld voor 4 dollar. Can you believe it. In de gezelligheid vergaten we de tijd en hebben we de schoolbus op 2 minuten gemist. Jimmy ging terug skateboarden en Brian en ik zijn maar met de BART teruggegaan. Brian is trouwens een onwijs toffe peer van 29 die nu net met z'n eerste jaar printmaking bezig is, en hij heeft een snor die ik ook wil als ik 29 ben. Foto volgt later ongetwijfeld. Dat was 'm weer voor vandaag. Niet heel schokkend nieuws maar dan weten jullie in elk geval dat ik nog leef. Morgen en woensdag ben ik vrij en ga ik lekker met m'n huiswerk bezig. See you later.